Lättläst om kultur och fritid

I Hultsfreds kommun finns många
olika saker att göra
för både vuxna och barn.

I Hultsfreds kommun finns många föreningar
som håller på med musik, sport och kultur.
Se vilka föreningar som finns i kommunen.
Sidan är inte på lättläst.

 

Bibliotek

Bibliotek finns både i Hultsfred och i Virserum.
Där kan du låna böcker, filmer, ljudböcker
och läsa tidningar från hela världen.
Du kan också låna en dator med internet.
De som arbetar på biblioteken kan
svara på många frågor.
Du kan också få hjälp med att skriva ut papper
och hitta information.
Ibland är det också föreställningar och författar-besök
på biblioteken.
Läs mer om biblioteken här.
Sidan är inte på lättläst.

 

Musikskolan

För barn och unga som vill spela instrument
finns musikskolan.
Läs mer om musikskolan. 
Sidorna är inte på lättläst.

 

Fritidsgårdar

Det finns även fritidsgårdar
i Hultsfred, Målilla och Virserum.
Där kan äldre barn och ungdomar
träffas och göra saker tillsammans.
Klicka här för att läsa mer om fritidsgårdar.
Sidan är inte på lättläst.

 

Simma och idrotta

Hagadal är en simhall och sporthall.
Här kan du bada och träna.
Se när Hagadal har öppet.
Det finns även flera andra ställen
där man kan träna och sporta i kommunen.
Läs mer om sport och friluftsliv.
Sidorna är inte på lättläst.

 

Saker att göra

I kommunen finns olika museer och utställningar.
Det ordnas även konserter och bio.

I Hultsfreds kommun finns
också mycket vacker natur.

Varje år kommer många turister
till Hultsfreds kommun.
I Hultsfred finns en turistinformation.
De som jobbar där vet vad som
händer i kommunen.
På deras hemsida står om saker
man kan göra i kommunen.
Visithultsfred.se.
Sidan är inte på lättläst.